طراحي ليوان طراحي ليوان

مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد

طرز تهيه ليوان

طرز تهيه ليوان
مواد و روش ها
گرفتن ليوان
تزيين ليوان
طرز تهيه ليوان هاي شخصي آسان و سرگرم كننده است! مي‌توانيد ليوان‌ هاي سراميكي را از فروشگاه‌ها خريداري كنيد، يك ليوان سفارشي به‌صورت آنلاين چاپ نماييد، يا خودتان از خاك رس بسازيد. براي تزيين ليوان خود، از نشانگرهاي رنگ روغني، رنگ اكريليك، شابلون، نوار ماسك يا كرم اچينگ براي ساخت آثار هنري خود انتخاب كنيد.

اجازه دهيد ليوان شما خشك شود يا آن را در فر قرار دهيد تا رنگ بر اساس مواد شما سفت شود. حتماً بعد از تزئين ليوان‌ ها را با دست بشوييد، زيرا قابل شستشو در ماشين ظرف‌شويي نيستند. يك ليوان برداريد، كمي رنگ بگيريد و ايده خود را سفارشي كنيد!

طرز تهيه ليوان
روش1- انتخاب ليوان
1- اگر مي خواهيد به راحتي آن را تزئين كنيد، از يك ليوان سراميكي تميز و ساده استفاده كنيد.
ساده ترين راه براي سفارشي كردن ليوان خود اين است كه يك ليوان ساده بدون نوشته يا تصوير روي آن پيدا كنيد. مي توانيد يك ليوان جديد را از يك فروشگاه لوازم خانگي يا صرفه جويي خريداري كنيد يا يك ليوان قديمي را تغيير دهيد. قبل از استفاده ليوان خود را با آب و صابون بشوييد تا مطمئن شويد كه كاملا تميز است.
براي مثال مي توانيد از ليوان ها در رنگ هايي مانند سفيد، زرد يا آبي روشن استفاده كنيد. هر چه رنگ روشن تر باشد، ديدن طرح شما آسان تر خواهد بود.
اگر از ليوان تيره استفاده مي كنيد، مطمئن شويد كه رنگ نقره اي يا سفيد براي استفاده داريد.
شما مي توانيد ليوان ها را در اكثر فروشگاه هاي صنايع دستي خريداري كنيد.

2- سفارش آنلاين
اگر يك گزينه آماده مي خواهيد، ليوان هاي قابل تنظيم را به صورت آنلاين جستجو كنيد. وب سايت هاي بي شماري وجود دارند كه خدمات ليوان سفارشي را ارائه مي دهند. اگر مي‌خواهيد بدون هيچ تلاشي يك ليوان سفارشي بسازيد، به اينترنت برويد و “ليوان قابل تنظيم” را جستجو كنيد.

يك وب سايت را انتخاب كنيد و يك ليوان با كلمات يا تصاوير (يا هر دو!) بسازيد. بسياري از سايت ها گزينه ليوان هاي متنوعي را ارائه مي دهند.
براي مثال مي‌توانيد ليوان‌ هاي عكس، ليوان‌ هاي كولاژ عكس يا  با لوگوي خود ايجاد كنيد.

3- آموزش
كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي را به صورت آنلاين پيدا كنيد تا ليوان كاربردي خود را بسازيد. براي ساخت يك ليوان ايمن براي مواد غذايي، خاك رس پخته شده بايد در دماي بيش از 2000 درجه فارنهايت (1090 درجه سانتيگراد) در يك كوره سراميكي پخته شود.
مي توانيد يك ليوان درست كنيد يا از چرخ سفالي براي ساخت ليوان خود استفاده كنيد.

4- انتخاب شابلون
يك ليوان از خاك رس براي يك گزينه تزئيني درست كنيد. براي يافتن شابلون‌هاي ليوان براي ساخت ليوان سفالي به صورت آنلاين جستجو كنيد، آنها را چاپ كنيد و با استفاده از يك قيچي برش دهيد. كيت شابلون احتمالاً همراه با يك شابلون براي بدنه، پايه و دسته ليوان است.

از يك وردنه براي صاف كردن خاك رس استفاده كنيد و آن را باز كنيد تا ضخامت آن حدود 1⁄4 اينچ (0.64 سانتي متر) شود. سپس، شابلون هاي خود را روي خاك رس قرار دهيد، و قطعات را با استفاده از چاقو يا تيغه برش دهيد.
براي مونتاژ ليوان، كف ليوان را روي يك سطح صاف قرار دهيد و بدنه ليوان را در امتداد يك طرف بلند قرار دهيد. بدن را به دور پايين بپيچيد و از انگشتان خود براي صاف كردن خاك رس استفاده كنيد.
لبه ها را با چنگال خراش دهيد و خاك رس خود را خيس كنيد تا هر دو طرف به هم جوش بخورند. اين كار را انجام دهيد تا دسته خود را نيز بچسبانيد. در نهايت، ليوان خود  را در دماي 325 درجه فارنهايت (163 درجه سانتيگراد) به مدت 30 دقيقه بپزيد.
به طور معمول، بدنه ليوان حدود 8.5 اينچ × 3 اينچ (21.6 × 7.6 سانتي متر) است.

طرز تهيه ليوان
روش2- تزيين ليوان
1- طراحي روي ليوان
با استفاده از مداد طرح خود را روي ليوان خود رديابي كنيد. اگر مي خواهيد خطوط خود را به راحتي پر كنيد، ابتدا از يك مداد براي رديابي آثار هنري خود بر روي ليوان استفاده كنيد. مي توانيد از كلمات، عبارات، تصاوير يا الگوها استفاده كنيد. علائم خود را به اندازه كافي تيره كنيد تا بتوانيد آنها را روي ليوان ببينيد.
اگر خطوط شما كامل نيستند، اشكالي ندارد! بعداً هنگام ايجاد تصوير خود، آنها را لمس كنيد.

2- انتخاب شابلون
اگر ترجيح مي دهيد از دستورالعمل هايي براي طراحي خود استفاده كنيد، از شابلون استفاده كنيد. مي توانيد شابلون هاي چسبي بخريد يا مي توانيد از شابلون هاي ديگر استفاده كنيد و آنها را به ليوان بچسبانيد. سپس با استفاده از مداد روي تصوير خود رديابي كنيد. اين به شما كمك مي كند طرح خود را به راحتي به ليوان خود منتقل كنيد.
همچنين مي توانيد از تركيبي از شابلون ها و نقاشي هاي دست آزاد براي شخصي سازي ليوان خود استفاده كنيد.

3- نوار ماسك
از نوار ماسك براي ايجاد خطوط صاف و بدون دردسر يا حتي بخش ها استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد نوارهايي ايجاد كنيد يا قسمت‌هايي را جدا كنيد، تكه‌هاي نوار ماسك را به طول حدود 2 تا 4 اينچ (5.1 تا 10.2 سانتي‌متر) جدا كنيد و به دلخواه به ليوان خود بچسبانيد. نوار به عنوان يك استنسيل عمل مي كند، بنابراين مي توانيد به راحتي خطوط مستقيم ايجاد كنيد.
آماده سازي ليوان خود با نوار چسب به شما كمك مي كند طرح هاي خود را به راحتي ايجاد كنيد.

4- رنگ روغن
براي انتخاب آسان، خطوط خود را با يك نشانگر رنگ روغني پر كنيد. براي شخصي سازي آسان ليوان خود، نشانگر رنگ را خريداري كنيد. نوك آن را فشار دهيد تا رنگ شروع شود، سپس خطوطي را كه كشيده ايد با مداد پر كنيد.
اگر رنگ اضافي روي ليوان زده شد، به سرعت آن را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد. براي نشانگرهاي سرسخت، يك سواب پنبه اي را به پاك كننده ناخن آغشته كنيد و علامت را از بين ببريد.
همچنين مي توانيد از نشانگر شارپي بر پايه روغن استفاده كنيد.

5- نقاشي روي ليوان
اگر مي خواهيد با دست نقاشي شده باشد، از رنگ اكريليك براي ايجاد طرح هاي خود استفاده كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه رنگ شما براي استفاده براي سطوح سراميكي يا شيشه اي ايمن است (اين مورد روي بسته بندي ذكر شده است).

مقداري از رنگ به اندازه نيكل را روي يك تكه مقوا فشار دهيد و نوك قلم مو را در رنگ فرو كنيد. سپس با استفاده از قلم مو طرح خود را پر كنيد. اگر مي خواهيد چند لايه بماليد، اجازه دهيد اولين لايه كاملاً خشك شود كه مي تواند 20 تا 60 دقيقه طول بكشد.
از يك قلم مو كوچك براي ايجاد طرح هاي كوچك استفاده كنيد يا با يك قلم موي متوسط براي ايجاد طرح هاي بزرگ استفاده كنيد.
سعي كنيد از رنگ تخته سياه براي ساخت ليواني استفاده كنيد كه بتوانيد مستقيماً روي آن پيام بنويسيد.
از رنگ براق براي طرح هاي درخشان استفاده كنيد.

6-طرح بافت دار روي ليوان
اگر مي خواهيد طرحي بافت دار ايجاد كنيد، از كرم اچينگ شيشه استفاده كنيد. ابتدا طرحي را روي ليوان چسب بزنيد يا شابلون كنيد. چند قطره از كرم اچينگ را در يك كاسه يا فنجان كوچك بريزيد و برس رنگ خود را در كرم اچ آغشته كنيد. مقدار زيادي از كرم را روي آثار هنري خود يا داخل خطوط نوار يا شابلون بماليد.

اجازه دهيد كرم اچينگ به مدت 5-10 دقيقه بماند. اگر از نوار يا شابلون استفاده كرديد، بعد از 5 تا 10 دقيقه آنها را برداريد. سپس كرم اچينگ را با آب خنك بشوييد و قبل از استفاده ليوان را كاملا خشك كنيد.
كرم اچينگ در هر جايي كه آن را بماليد ظاهري شيشه اي و مات ايجاد مي كند. وقتي روي اثر هنري خود كرم اچينگ رنگ مي كنيد، هنر شما برجسته به نظر مي رسد و رنگ آميزي مه آلود دارد.

7- پخت ليوان
اگر از ليوان سراميكي استفاده مي كنيد، ليوان خود را در دماي 350 درجه فارنهايت (177 درجه سانتيگراد) به مدت 20 دقيقه بپزيد. اگر از نشانگرهاي رنگ روغني يا رنگ اكريليك روي ليوان خود استفاده مي كنيد، بهتر است آن را در فر بپزيد تا رنگ آن جا بيفتد. به سادگي ليوان خود را روي يك ورقه پخت قرار دهيد و پس از گرم شدن ورقه آن را در وسط فر قرار دهيد.

يك تايمر را براي 20 دقيقه تنظيم كنيد، سپس ليوان خود را با استفاده از دستكش فر از فر خارج كنيد. طرح هاي شما قابل شستشو در ماشين ظرفشويي نخواهند بود و بايد ليوان هاي خود را با دست بشوييد.
حتما قبل از دست زدن به ليوان خود اجازه دهيد كاملا خنك شود.

 

چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاين:

چاپ ليوان . چاپ تيشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتيني، چندرنگ، برنجي، دسته اتومات، طراحي و چاپ انواع بنر، كارت ويزيت، تراكت، كاتالوگ، بروشور و… و تايپ و ترجمه تخصصي متون 
و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحويل بگيريد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/9 ساعت: ۱۸ توسط:elhammadadi :

نحوه تزيين ليوان

نحوه تزيين ليوان
مواد و روش ها
1- تزيين با خودكارهاي رنگ روغن
2- استفاده از رنگ اكريليك
3- انجام انتقال تصوير با نوار بسته بندي
اگر يك ليوان شخصي مي خواهيد، مي توانيد خودتان آن را تزئين كنيد. يك ليوان تزئين شده را مي توان به عنوان هديه يا براي جشن گرفتن يك مناسبت خاص، مانند يك گردهمايي خانوادگي درست كرد. به هر دليلي، روش هاي مختلفي براي تزيين ليوان وجود دارد. مي توانيد از چندين نوع مختلف رنگ استفاده كنيد يا مي توانيد برچسبي بسازيد كه ماندگاري كمتري داشته باشد اما به شما امكان مي دهد ليوان خود را با يك تصوير دقيق تزئين كنيد.

روش1-نحوه تزيين ليوان با خودكار رنگ روغن
قلم هاي رنگ روغني بخريد كه مي توان آنها را روي سراميك پخت. به فروشگاه لوازم صنايع دستي محلي خود يا در وب سايت يك فروشنده آنلاين لوازم صنايع دستي براي قلم رنگ يا بطري رنگ كه نشان مي دهد براي استفاده در سراميك ساخته شده اند، نگاه كنيد. آنها بايد در طيف گسترده اي از رنگ ها و ضخامت هاي نوك متنوعي باشند، بنابراين مجموعه اي از رنگ ها و نكاتي را كه دوست داريد انتخاب كنيد.
رنگ‌هايي كه مي‌خواهيد استفاده كنيد معمولاً به جاي رنگ‌هاي مبتني بر آب در بسته‌بندي‌شان به‌عنوان «بر پايه روغن» توصيف مي‌شوند.
خريد رنگ مناسب بسيار مهم است. در غير اين صورت تزئينات شما دائمي نخواهد بود.

2- سطح ليوان را با پنبه و الكل تميز كنيد.
قبل از تزئين ليوان خود، بايد مطمئن شويد كه سطح آن كاملا تميز است. ماليدن الكل هر گونه باقيمانده از سطح را از بين مي برد و پس از تميز كردن هيچ اثري باقي نمي ماند.
تميز كردن سطح ليوان، هرگونه آلودگي و چربي را كه ممكن است از چسبيدن رنگ به ليوان جلوگيري كند، پاك مي كند.

3- طرح خود را بچينيد.
مي توانيد قبل از اينكه طرح خود را به طور دائم روي آن بكشيد، خطوط اوليه را با مداد بكشيد. همچنين استفاده از ماسك يا نوار نقاش براي تعيين جايي كه مي خواهيد طرح خود را بكشيد مي تواند مفيد باشد.
اگر به نحوه طراحي ليوان خود و مهارت هاي نقاشي يا طراحي خود اطمينان داريد، ممكن است طرح اوليه لازم نباشد.

4- طرح خود را روي ليوان خود نقاشي كنيد.
نقاشي طرح خود را با قلم مو يا قلم خود شروع كنيد. اگر طرح اوليه طرح خود را روي ليوان خود كشيديد، خطوط را دنبال كنيد و در صورت تمايل جزئيات بيشتري اضافه كنيد.
اگر با رنگ اشتباه كرديد، مي توانيد با نوك كيو به سرعت آن را پاك كنيد. با اين حال، هنگامي كه رنگ خشك شد، نمي توان آن را به راحتي پاك كرد.
 

5- روي طرح خود نقاشي كنيد.
از تخيل خود براي افزودن نحوه تزيين ليوان استفاده كنيد. از اشكال، رنگ‌ها و الگوهاي مختلف براي ساخت ليواني استفاده كنيد كه از استفاده و لذت بردن از آن هيجان‌زده هستيد. هنگامي كه طراحي شما كامل شد، اجازه دهيد رنگ كاملا خشك شود.

6- براي ماندگاري دكوراسيون خود يك كت شفاف روي طرح بزنيد.
در حالي كه بسياري از تزيينات قلم رنگ هنگام شستن دستي ماندگار مي شوند، اما دادن يك پوشش شفاف به آنها باعث ماندگاري بيشتر آنها مي شود. اگر قصد داريد ليوان خود را در ماشين ظرفشويي قرار دهيد، مي تواند مفيد باشد.
يك پوشش شفاف را انتخاب كنيد كه براي اعمال روي سطح سراميك هاي لعابدار طراحي شده است.

نحوه تزيين ليوان
روش3-انجام يك انتقال تصوير با بسته بندي
1- يك طرح را با چاپگر ليزري چاپ كنيد.
طرحي را كه مي خواهيد روي ليوان خود انتقال دهيد انتخاب كنيد. اين مي تواند يك كلمه، يك تصوير كوچك يا هر طرح ديگري باشد كه پيدا مي كنيد. طرح را مي توان با كارتريج چاپگر معمولي و كاغذ چاپگر معمولي چاپ كرد. فقط مطمئن شويد كه طرح به خوبي روي ليوان قرار مي گيرد.
قبل از حركت، اجازه دهيد صفحه چاپ شده كاملا خشك شود، كه فقط يك يا دو دقيقه طول مي كشد.
با اين فرآيند، تصوير شما به يك برچسب شفاف تبديل مي شود كه روي ليوان اعمال مي شود.
2- تصوير را با نوار بسته بندي شفاف بپوشانيد.
يك تكه نوار بسته بندي را جدا كرده و به آرامي روي تصوير بماليد. مي خواهيد تصوير در مركز نوار باشد، به طوري كه همه آن را پوشانده باشد و دور تا دور آن يك لبه نوار داشته باشد.
اين مهم است كه نوار به نرمي و بدون حباب يا چين و چروك در كاغذ اعمال شود.

3- تصوير را برش دهيد.
دورتادور تصوير را برش دهيد و يك نوار نواري در اطراف آن ايجاد كنيد. شكلي كه شما برش مي‌دهيد مي‌تواند هر شكلي باشد، تا زماني كه تصويري كه مي‌خواهيد اعمال كنيد در داخل آن قرار دارد.به ياد داشته باشيد كه شكل نوار روي ليوان چندان قابل مشاهده نخواهد بود. شما مي خواهيد تصوير به جاي شكل نوار برجسته شود.

4- تصوير نواري را به مدت 5-10 دقيقه در آب سرد خيس كنيد.
هدف اين است كه قبل از حركت كاغذ كاملاً با آب خيس شود. با در نظر گرفتن اين موضوع، به جاي زمان كوتاهتر، در زمان طولاني تر در آب خطا كنيد.در بيشتر موارد، تصوير نواري شما در يك فنجان يا كاسه كوچك آب قرار مي گيرد.

5- كاغذ را از پشت نوار بسته بندي برداريد.
در حالي كه تصوير چسبانده شده هنوز در زير آب است، شروع به ماليدن سمت كاغذ تصوير كنيد. با مالش ملايم تمام كاغذها را از پشت جدا كنيد. تصويري كه چاپ كرديد بايد روي نوار باقي بماند.
اگر تصوير با كاغذ جدا مي شود، تصوير چسبانده شده را به اندازه كافي خيس نكرده ايد.

6- بگذاريد نوار خشك شود.
پس از برداشتن تمام كاغذ، بايد اجازه دهيد نوار خشك شود تا چسبندگي خود را به دست آورد. از آنجايي كه نوار معمولاً وقتي كاغذ برداشته مي‌شود كمي غلت مي‌خورد، مي‌توانيد آن را كمي به صورت رول شده در كناره‌اش قرار دهيد تا خشك شود و به سطحي كه روي آن گذاشته‌ايد نمي‌چسبد.
معمولاً فقط يك ساعت يا بيشتر طول مي كشد تا نوار خشك شود.

7- نوار را روي سطح ليوان بماليد.
نوار را به آرامي روي سطح ليوان بغلتانيد. اطمينان حاصل كنيد كه حباب هايي را كه در حين حركت ظاهر مي شوند صاف كنيد. پس از اعمال، تصوير شما بايد به وضوح روي ليوان شما نشان داده شود.
هنگامي كه نوار صاف شد، بايد به طرح آن توجه كنيد و فقط كمي خود نوار را ببينيد.
چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاين:

چاپ ليوان . چاپ تي شرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتيني، چندرنگ، برنجي، دسته اتومات، طراحي و چاپ انواع بنر، كارت ويزيت، تراكت، كاتالوگ، بروشور و… و تايپ و ترجمه تخصصي متون 
و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحويل بگيريد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/9 ساعت: ۱۸ توسط:elhammadadi :

كدام روش چاپ بهترين ليوان را به شما مي دهد؟

كدام روش تزئين بهترين ليوان را به شما مي دهد؟
دانلود pdf
چاپ حامد مفتخر است كه برخي از كارآمدترين ماشين آلات چاپ از اروپا را در اختيار دارد. با درك نيازهاي مشتريان، از طيف وسيعي از بهترين روش هاي چاپ ليوان استفاده مي كنيم تا از نتيجه عالي اطمينان حاصل كنيم.
در اينجا خلاصه اي از چاپ هاي مختلفي كه قابل انجام است آورده شده است:

روش چاپ بهترين ليوان
چاپ مستقيم روي صفحه
اين محبوب ترين روش مورد استفاده براي طراحي هاي ساده و اغلب مقرون به صرفه ترين است. براي چاپ ليوان به صورت عمده ايده آل است زيرا تصوير را مستقيماً و به سرعت روي بدنه ليوان منتقل مي كند.
در روش چاپ مستقيم، يك تصوير، مستقيماً روي بدنه چرخان ليوان چاپ مي شود. اين فرآيند زماني آغاز مي شود كه طرحي از مشتري دريافت شود. گرافيك برداري (انواع فايل .eps) به عنوان بخشي از فرآيند سفارش مورد نياز است تا اطمينان حاصل شود كه طرح ها داراي لبه هاي صاف هستند و pixilation را نشان نمي دهند. طرح ها به رنگ هاي خط جداگانه تقسيم مي شوند، كه سپس به صفحه هاي مختلف براي اين فرآيند تبديل مي شوند. رنگ‌هاي جداگانه‌اي كه توسط هر صفحه نمايش در فرآيند مستقيم ارائه مي‌شود، تصاوير رنگي روشن و قوي را ارائه مي‌كند – به ويژه روي سطوح لعاب براق اكثر ليوان‌هاي سفالي و استخواني چيني.
صفحه نمايش، زماني كه در دستگاه قرار مي گيرد و كاملاً تراز مي شود، در هر پاس يك رنگ ارائه مي دهد. قبل از چاپ هر رنگ بعدي، ظرف حدود 24 ساعت مي ماند تا خشك شود تا سفت شود. رنگ ها ممكن است در كنار يكديگر قرار بگيرند، اما به جز سياه، هيچ رنگي ممكن است به عنوان يك قاعده روي هم قرار نگيرد. اين يك عنصر مهم است كه بايد بدانيد، زيرا زماني كه لعاب ها براي پخت نهايي در كوره قرار مي گيرند، به طور موقت مذاب مي شوند و ممكن است ادغام شوند، كه ممكن است يك تركيب رنگ غيرقابل قبول ايجاد كند.
هر رنگ بايد در جاي خود و مستقل از هر رنگ مجاور باقي بماند. پس از شليك، هر ظروف از نظر كيفيت بررسي مي شود، جعبه بندي مي شود و آماده براي جمع آوري حامل يا مشتري قرار مي گيرد.

چاپ انتقالي يا ليتو
اين فرآيند زماني استفاده مي شود كه طرح ها كمي جزئيات بيشتري داشته باشند و نياز به لمس انسان داشته باشند. طرح بر روي كاغذ چاپ مي شود، صفحه نمايش داده مي شود و سپس با دست با دقت روي ليوان جداگانه منتقل مي شود. اگر ليوان شكل پيچيده اي داشته باشد يا اگر بايد دور ليوان بپيچد، اين ايده آل است. همچنين داراي طيف رنگي گسترده تري نسبت به چاپ مستقيم روي صفحه است.
براي سطوحي مانند انحناي ظريف قهوه جوش يا لبه برخي از ليوان هاي چيني استخواني كه به شكل هاي معمولي قابل چاپ نيستند، از چاپ ترانسفر استفاده مي شود. اين فرآيند يك تصوير دقيق و خوب با چاپ با دقت ثبت شده را تضمين مي كند كه مي تواند تقريباً روي هر سطحي چسبانده شود.
جداسازي رنگ ها روي صفحه نمايش قرار مي گيرد و روي كاغذ مخصوص با روكش مومي چاپ مي شود. رنگ روي سطح موم قرار مي گيرد و رول يا فشرده نمي شود. پس از اتمام چاپ و پس از زمان خشك شدن، يك پوشش نهايي شفاف وجود دارد كه كل چاپ را پوشش مي دهد. اين به عنوان پوشش شناخته مي شود، در اصل يك لايه ژلاتيني است كه چاپ را كنار هم نگه مي دارد.
هنگامي كه در آب گرم خيس مي شود، روكش و چاپ از سطح مومي دور مي شود و سپس مي توان آن را روي هر سطحي در موقعيتي قرار داد. اين فرآيند براي نشان پشت يا جلوي يك فنجان، طراحي كامل بسته بندي، عمق و لبه هاي بشقاب – حتي در داخل لبه يك ليوان مناسب است.

تمام كارهاي تمام رنگي و چاپ ها و طرح هاي به شدت ثبت شده بايد با استفاده از اين روش تزئين شوند. هنگامي كه ظروف براي پخت نهايي در كوره قرار مي گيرد، پوششي در حدود 400 درجه سانتيگراد تبخير مي شود و تزئينات لعابي روي سطح ظروف باقي مي ماند. با افزايش دماي كوره به 800 درجه سانتيگراد، لعاب ها در سطح لعاب ظروف ذوب مي شوند تا چاپ نهايي را تشكيل دهند.

چاپ تمام رنگي
چاپ تمام رنگي از چهار رنگ استفاده مي كند كه توسط اكثر نرم افزارها تشخيص داده مي شود، بنابراين مي توانيد در دفتر طراحي كنيد و مستقيماً چاپ نماييد. توصيه مي كنيم ابتدا طرح خود را چاپ كنيد زيرا بسته به مانيتور ممكن است رنگ  ها متفاوت باشد. رنگ ها به نام CMYK، تركيبي از زرد، سرخابي، نارنجي و مشكي شناخته مي شوند.
چاپ ديجيتال
اين روش فقط روي ليوان هاي سفيد استفاده مي شود. هزينه ها به حداقل مي رسد زيرا ما فقط براي طراحي هزينه مي گيريم، نه كار واقعي مربوطه. مانند پرينتر ليزري، طرح مستقيماً روي كاغذ چاپ مي‌شود، پوشش داده مي‌شود و سپس با دست روي ليوان اعمال مي‌شود. محبوبيت با عكس ها باعث مي شود رنگ هاي پاستلي برجسته شوند.
فرآيند ديجيتال از تكنيك‌هاي ليزري و يونيزاسيون پيشرفته استفاده مي‌كند، كه به شما امكان مي‌دهد يك سري ليوان‌ها شخصي‌سازي شده يا يك دوره كوتاه از ليوان‌هاي تمام رنگي داشته باشيد.
بر خلاف روش‌هاي ديگر فرآيند چاپ روي صفحه كه در آن از رنگ‌هاي خطي استفاده مي‌شود، در فرآيند ديجيتال، تصوير به شكل تمام رنگي آن به‌عنوان يك فايل خاص بازسازي مي‌شود. سپس مي‌توان تصوير را به صورت ديجيتالي بر روي كاغذ مشابه، همانطور كه در چاپ انتقالي استفاده مي‌شود، توليد كرد.

رنگ‌ها به‌طور ماهرانه‌اي تنظيم مي‌شوند تا رنگ‌هاي موجود در فرآيند را افزايش داده و تقويت كنند – بخش مهمي از مديريت چاپ است. رنگ سرخابي مورد استفاده در طيف ميناي ديجيتال به اندازه رنگ سرخابي چاپ روي صفحه نمايش قوي يا پر جنب و جوش نيست. در نتيجه برخي از رنگ‌هاي قرمز پررنگ كمي ضعيف‌تر هستند، اگرچه رنگ‌هاي پاستلي برجسته هستند.
چاپ ديجيتال نهايي مانند يك چاپ انتقالي با روكش روكش شده است، سپس آب در موقعيتي قرار مي گيرد تا ليوان را تزئين كند. چاپ نياز به يك سطح بالايي دارد تا الگو را در جاي خود نگه دارد، بنابراين يك خط كليد شفاف كوچك و ضعيف ممكن است در چاپ نهايي مشهود باشد. براي واقع بينانه بودن، و براي اينكه رنگ ها بهترين جلوه را داشته باشند، اين فرآيند فقط براي لعاب سفيد مناسب است.

پرينت سه بعدي
پرينت سه بعدي في نفسه يك روش چاپ نيست. اين شامل افزودن خاك رس به ليوان است تا ظاهري برجسته و سه بعدي به آن بدهد. مطمئناً به محصول نهايي كيفيت مي افزايد و مي تواند يك لوگو، برند يا طرح را برجسته كند. ليوان هايي مانند اين اغلب مي توانند به اقلام كلكسيوني تبديل شوند.
اين فرآيند شامل شكل دادن و قالب گيري يك قطعه خاك رس بر روي بيرون ظروف قبل از لعاب است. سطح برجسته را مي توان با چاپ ترانسفر رنگ كرد، مانند فرآيند چاپ انتقال. محصول نهايي يك جنبه بصري جديد و جالب براي نام تجاري شما ايجاد مي كند – به شما اطمينان مي دهد كه در بيش از يك راه از رقبا متمايز شويد!
نسخه‌هاي چاپي حداقل 1500 قطعه دارند كه آثار هنري به‌عنوان تصوير برداري يا خطي با جداسازي تك رنگ مورد نياز است.

لعاب فلزي
كريسمس محبوب ترين زمان سال براي لعاب متاليك به خصوص در رنگ سبز زمردي يا قرمز ياقوتي است. از طريق رنگ آميزي اسپري اعمال مي شود، سپس مي توان طرحي را در بالا اضافه كرد. درخشان و جذاب است، در رنگ هاي آبي، قرمز و سبز موجود است كه از داخل آن سفيد است.

چاپ سابليميشن
اين محصول كه با نام DSP شناخته مي شود مدتي است كه مورد استقبال قرار گرفته است، اما اخيراً وارد دنياي ليوان شده است. با استفاده از رنگ هاي ارگانيك، طراحي بسيار واضحي بدون نياز به پخت در كوره ايجاد مي كند. اين كار را با انتقال طرح روي كاغذ و سپس اعمال آن بر روي ليوان انجام مي‌دهد در حالي كه گرما مستقيماً در بالا استفاده مي‌كند (بطري آب گرم، سشوار را در نظر بگيريد) براي تنظيم تصوير.
يكي از فرآيندهاي جديدتر؛ تصعيد رنگ شامل (مانند اشكال ديگر)، انتقال چاپي و حرارت براي فيوز كردن طرح ها در سطح سفالي يا استخواني چيني است. برخلاف ساير اشكال، با تصعيد رنگ، مي‌توانيم تعداد كمي از طرح‌هاي با كيفيت بالا را چاپ كنيم – گاهي اوقات مي‌توان اين كار را در خانه انجام داد. رنگ ساب براي عكس‌ها و ساير آثار هنري كه نمي‌توانند بردار شوند، عالي است. ما مي توانيم طيف وسيعي از رنگ ها را با استفاده از رنگ هاي ارگانيك توليد كنيم، كه قطعاً يك نقطه صحبت براي مشتريان ما است.
جوهرها بر روي سطح يك كاغذ مخصوص انتقال به صورت معكوس چاپ مي شوند، كه سپس در اطراف بيروني ظروف پيچيده مي شود. سپس يك پرس حرارتي به قسمت بيروني ليوان بسته مي شود. با توجه به دماي پخت پايين تر در مقايسه با كوره، روكش كار همه كاره تر است، اگرچه ما يك چرخه استاندارد ماشين ظرفشويي را توصيه مي كنيم زيرا روكش مي تواند درخشندگي خود را در شرايط چرخه سخت از دست بدهد.

سند بلاست اچينگ
حكاكي سندبلاست چشمگير است زيرا تصوير يا كلمات شما را در ليوان حك مي كند و جذابيت بيشتري به احساس محصول مي بخشد. اگرچه معكوس است، اما مارك ها را متمايز مي كند، زيرا طراحي را به سه بعدي تبديل مي كند.
هنگامي كه طرح كامل شد، بايد آن را پر رنگ كرد تا منحصر به فردتر شود.
ليوان سندبلاست با آرم شركت حك شده است
براي كساني كه نياز به پرداختي مدرن و با كيفيت دارند، اچ ليزري اوج چاپ براي سفارشات سفالي است. ليزر يك تصوير برجسته را در لعاب حك مي كند، خاك رس سفيد زير آن را نشان مي دهد و يك تجربه بصري و زيبايي شناختي چشمگير ايجاد مي كند. براي اطمينان از اينكه خاك رس در معرض آلودگي ها يا آب را جذب نمي كند، سپس ظروف در دماي بالا پخته مي شود تا لايه بيروني مهر و موم شود. اين منجر به سطح بافت كلاسيك مي شود كه روي تمام ليوان هاي ليزري ديده مي شود. سندبلاست يك تكنيك جديد است كه منجر به سبكي مشابه فرآيند اچ ليزري مي شود. سطح ظروف با لايه اي از كاغذ تماس با طرح از قبل برش پوشانده شده است. ليوان سپس در معرض ماسه يا ساير مواد ساينده تحت فشار قرار مي گيرد، كه در نواحي در معرض تراشه قرار مي گيرد – سطح سفيد را مانند حكاكي ليزري در معرض ديد قرار مي دهد. سپس ليوان را در يك كوره گرم مي كنند تا تمام شود و اطمينان حاصل شود كه سطح در معرض متخلخل نيست.
ليوان حرارتي
ليوان‌ هاي حرارتي ساده‌تر از آن چيزي هستند كه در ابتدا فكر مي‌كنيد، زيرا مانند چاپ سابليميشن، تقريباً دقيقاً به همان روش ساخته مي‌شوند. تنها تفاوت اين است كه تصوير اعمال شده در زير يك پوشش حساس به گرما است كه با اضافه كردن آب گرم شفاف مي شود و آثار هنري زير آن آشكار مي شود.
گزينه ها و طرح هاي اضافي زيادي وجود دارد كه تضمين مي كند پيام بازاريابي شما در زماني كه ليوان سرد و گرم است ديده مي شود. به دليل ماهيت حساس، پيشنهاد مي كنيم دور از ماشين ظرفشويي و نور مستقيم خورشيد نگهداري شود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/2/7 ساعت: ۱۹ توسط:elhammadadi :

15 نكته براي اينكه طراحي ليوان قهوه خود را بسازيد كه از بقيه متمايز باشد


15 نكته براي اينكه طراحي ليوان قهوه خود را بسازيد كه از بقيه متمايز باشد
دانلود pdf
طراحي و چاپ ليوان‌هاي قهوه با پيام‌هاي جذاب، جملات شيرين يا آثار هنري منحصربه‌ فرد سال‌ها در قلب مردم جاي دارند. ليوان هاي قهوه كه به عنوان هديه و براي نگهداري نوشيدني صبحگاهي مورد علاقه شما به حساب مي آيند، جزء اصلي آشپزخانه ها، دفاتر و اتاق هاي جلسات امروزي هستند.
و، باور كنيد يا نه، ليوان‌ها به هزاران سال پيش برمي‌گردند، اگرچه آنچه كه ما به عنوان ليوان قهوه “سنتي” فكر مي‌كنيم، به تازگي در سال 1945 طراحي شده است.
تاريخچه هرچه كه باشد، ليوان هاي قهوه آنقدر محبوب هستند كه مي توانيد مطمئن باشيد اين روند تا قرن حاضر نيز ادامه خواهد داشت.
نكات طراحي ليوان قهوه
چرا ليوان قهوه هديه بدهيم؟
فنجان هاي قهوه يكي از همه كاره ترين و مفيدترين راه ها براي رساندن پيام خود، روشن كردن روز ديگران يا افزودن جذابيت به دكوراسيون شما هستند.
بياييد به چند روش مختلف استفاده از ليوان قهوه نگاه كنيم:

تبليغات
چاپ ليوان يك بوم عالي براي لوگوي كسب و كار شما يا نمايش برجسته پيام مرتبط با كسب و كار شما مي سازد. از آنجايي كه آنها مفيد هستند، احتمال كمتري وجود دارد كه دور ريخته شوند و حتي ممكن است استفاده روزانه را مشاهده كنند.
هر بار كه شخصي از ليواني كه با لوگو يا شعار كسب و كار شما تزئين شده است نوشيدني مي‌نوشد، در معرض ديد بيشتري براي شركت خود قرار خواهيد گرفت.

هديه دادن
ليوان هاي طراحي شده خاص، هديه اي صميمانه و مفيد براي آن شخص خاص در زندگي شما هستند. يك ليوان سفارشي كه با گفته هاي الهام بخش، آثار هنري سفارشي، و حتي شخصي سازي شده با نام گيرنده تزيين شده است، احساس عالي را براي هر مناسبتي منتقل مي كند.

دكور خانه
مجموعه اي از ليوان هاي چاپ شده سفارشي مي تواند مكمل مناسبي براي آشپزخانه يا دفتر شما باشد. آنها مي توانند از ساده، مانند ليوان هاي تك رنگ يا مجموعه اي از گفته هاي الهام بخش، تا عالي، مانند آثار هنري يا عكس هاي تمام رنگي متغير باشند.
مهم نيست كه چگونه آنها را طراحي مي كنيد، ليوان هاي سفارشي مي توانند به خانه شما شخصيتي تزريق كنند.

مشاغل خانگي
آيا مي‌دانستيد كه ليوان‌هاي چاپ سفارشي ايده‌اي عالي براي طرح كار از خانه است؟
استفاده از محبوبيت ليوان ها راهي عالي براي ايجاد يك كسب و كار درآمدزا است كه مي توانيد به صورت محلي يا آنلاين فعاليت كنيد.
به سادگي طرح ها يا پيام هايي هوشمندانه و منحصر به فرد ايجاد كنيد و آنها را با دقت روي ليوان هاي باكيفيت چاپ كنيد تا يك ايده تجاري آسان – و سودآور – داشته باشيد.

بياييد به روش هايي نگاه كنيم كه مي توان طراحي ليوان قهوه خود را به بهترين شكل ممكن انجام داد.
نكاتي براي اينكه طراحي ليوان قهوه خود را متمايز كنيد
بنابراين، شما تصميم گرفتيد طرح ليوان قهوه خود را بسازيد – فوق العاده!
بياييد با اين نكات ساده، اما مهم شروع كنيم كه تضمين مي كند طراحي شما يك سر و شانه بالاتر از بقيه باقي مي ماند.
1- برنامه ريزي كنيد
قبل از انجام هر پروژه طراحي ليوان قهوه، مطمئن شويد كه طراحي را از ابتدا تا انتها برنامه ريزي كرده ايد.
مواردي كه بايد در نظر بگيريد عبارتند از:
آيا طرح بر روي فضاي ليوان مي آيد؟
آيا طرح كل ليوان را پوشش مي دهد يا فقط يك طرف؟
آيا چيزي داخل ليوان وجود خواهد داشت؟
طرح از چند رنگ استفاده خواهد كرد؟
آيا طرح دائمي، قابل شستشو، قابل شستشو در ماشين ظرفشويي يا مايكروويو خواهد بود؟

2- ليوان پايه خود را براي دوام انتخاب كنيد
شما مي خواهيد مطمئن شويد كه ليوان منحصر به فرد شما به راحتي قابل مراقبت است و در برابر سال ها استفاده از آن مقاومت مي كند. به همين دليل است كه براي بهترين نتيجه بايد به دنبال فنجان هايي باشيد كه قابل شستشو در ماشين ظرفشويي باشند.

3- رنگدانه باشيد
رنگ مي تواند تاثير واقعي به طراحي ليوان شما بيافزايد، اما گاهي اوقات رنگ بيش از حد مي تواند بر يك تصوير غلبه كند و در نهايت به يك آشفتگي واقعي تبديل شود.
قبل از انجام محصول نهايي، سطح رنگ مناسب را براي ليوان خود تعيين كنيد. طرح يك راه عالي براي ديدن اينكه آيا رنگ هاي طرح شما درست است يا بيش از حد است.
اگر ليوان خود را به صورت حرفه اي چاپ مي كنيد، استفاده از رنگ هاي كمتر مي تواند در هزينه شما صرفه جويي كند.

4- بزرگتر مي تواند بهتر باشد
مصرف كنندگان قهوه و چاي امروزي دوست دارند مواد اضافي كمي به دمنوش خود اضافه كنند. يك ليوان با حجم بيشتر مي‌تواند در برابر ضربه زدن خامه، حبه‌هاي شكر و … مقاومت كند.
ليوان‌هاي بزرگ علاوه بر اينكه به شما امكان مي‌دهند با تهيه بخش بزرگ‌تري از نوشيدني مورد علاقه‌تان، ميزان شارژ مجدد را كاهش دهيد، ليوان‌هاي بزرگ نيز راحت‌تر در دست‌ها قرار مي‌گيرند.
5- الهام بخش باشيد
مي‌توانيد نقل قولي از يك شخصيت عمومي، نويسنده، يا بازيگر مورد علاقه يا حتي يكي از ميم‌هايي كه در اينترنت در حال پخش است را انتخاب كنيد تا جرقه‌اي از الهام را به ليوان سفارشي خود اضافه كنيد.

6- يك نگاه پنهاني را انتخاب كنيد
قبل از اينكه به چاپ يا دست ساز ليوان بپردازيد، بايد طرح خود را در عمل ببينيد. گاهي اوقات، آنچه در ذهن شما خوب به نظر مي رسد، به خوبي به ليوان ترجمه نمي شود.

وقت بگذاريد و طرحي از طرح خود را روي كاغذ بكشيد يا طرح كاغذي را كه با دست كشيده شده برش دهيد و آن را روي يك ليوان آزمايش كنيد تا ايده خوبي براي ظاهر محصول نهايي داشته باشيد.

 

7- آن را به ياد ماندني كنيد
هرچه طراحي ليوان شما به ياد ماندني تر باشد، احتمال اينكه گيرنده در خانه يا محل كار خود به آن افتخار كند بيشتر مي شود.
از طرح هايي استفاده كنيد كه منحصر به فرد يا چشم نواز هستند تا ليوان خود را از بقيه متمايز كنيد.

8- سرقت ادبي نكنيد
توجه داشته باشيد كه بسياري از گفته ها و آثار هنري داراي حق چاپ هستند و بدون كسب اجازه از صاحب اثر قابل تكثير نيستند.

9- بسته بندي
فرقي نمي‌كند ليوان خود را براي تبليغ كسب‌وكارتان طراحي كنيد يا فقط روز يك دوست را شاداب كنيد، بسته‌بندي محصول نهايي كليد تأثيرگذاري است.
جعبه محكمي پيدا كنيد كه به خوبي با ليوان شما مناسب باشد، سپس ليوان را در دستمال كاغذي رنگي بپيچيد و داخل آن قرار دهيد. جعبه را ببنديد و محكم كنيد، سپس بسته بندي انتخابي خود را متناسب با موقعيت هديه اضافه كنيد.
اگر اين يك هديه كاري است، جعبه ممكن است تمام چيزي باشد كه شما نياز داريد، اما يك كارت ويزيت چاپ شده سفارشي كه به بالا وصل شده يا داخل جعبه قرار داده شده است، يادآور خوبي از دقت شما خواهد بود.

10- ليوان هاي حرفه اي و سفارشي چاپ شده
يكي از بهترين راه‌ها براي طراحي ليوان قهوه، چاپ حرفه‌اي يك (يا بيشتر) در يك چاپخانه سفارشي مانند چاپ حامد است.
چاپ حامد طراحي ليوان را با صدها طرحي كه از قبل موجود است براي انتخاب آسان مي كند، يا مي توانيد طرح خود را از طريق پورتال آنلاين آپلود كنيد.
داشتن يك چاپگر حرفه اي كه آثار هنري يا عكس سفارشي شما را روي ليوان انتقال مي دهد يكي از بهترين راه ها براي توليد رنگ ها و خطوط واضح و شفاف همراه با دوام بي نظير است.
ليوان‌ها معمولاً در عرض 24 ساعت ارسال مي‌شوند و در جعبه‌هايي بادوام بسته‌بندي مي‌شوند كه براي بسته‌بندي و هديه دادن مناسب هستند.
بهتر از همه، اگر مي‌خواهيد اقلام مشابهي را در اختيار گيرنده خود قرار دهيد، چاپ حامد همچنين مي‌تواند چاپ تي شرت، چاپ تابلو فرش و… را براي قرار دادن در هديه چاپ كند!

11- ليوان مسافرتي يا فلاكس چاي
اگر در حال طراحي يك ماگ براي شخصي هستيد كه زمان زيادي را در ماشين مي گذراند، ممكن است بخواهيد يك ليوان مسافرتي را انتخاب كنيد.
اينها در نسخه هاي عايق شده هستند كه مي توانند نسخه هاي ليزري يا سراميكي با آستين لاستيكي نرم براي گرفتن آسان باشند.

12- شارپي را دريافت كنيد!
يك راه خارق العاده و ساده براي شخصي سازي يك ليوان، استفاده از خودكارهاي آشنا با برند شارپي براي جوهر كشيدن طرحي با دست روي ليوان است. شارپي‌هاي روغني براي ايجاد طرح‌هاي بادوام بهترين عملكرد را دارند.

تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه طرح خود را بيرون بكشيد، بگذاريد خشك شود، سپس دو بار بپزيد تا جوهر ثابت شود. يك ليوان خنده دار و قابل شستشو با دست، مطمئناً لذت بخش است.

13- ليوان هاي Pen-Ultimate
اگر به دنبال طراحي ليوان بادوام تر و قابل شستشو در ماشين ظرفشويي هستيد، از خودكاري كه مخصوص سطوح چيني و سراميكي ساخته شده است، مانند Pebeo، براي جوهر طراحي خود استفاده كنيد. پس از پخت، يك ليوان Pebeo كشيده شده به راحتي در برابر استفاده روزانه مقاومت مي كند.

14- Mod-Podge Collage
مايع قديمي دكوپاژ Mod-Podge را به خاطر داريد؟ خوب، اكنون اين شركت يك نسخه قابل شستشو در ماشين ظرفشويي مي سازد كه براي زماني كه مي خواهيد طرح ليوان قهوه خود را بسازيد، عالي است.
فقط دستمال كاغذي، برش هاي تصوير يا هر طرح كاغذي ديگري را روي ليوان خود قرار دهيد و با Mod-Podge قابل شستشو در ماشين ظرفشويي كاملاً بشوييد و بگذاريد خشك شود.
همين – شما يك ليوان سفارشي داريد كه بادوام، تميز كردن آسان و منحصر به فرد است.

15- آن را با وينيل درست كنيد
اگر دستگاه برش وينيل كريكات يا سيلوئت داريد، خوش شانس هستيد. مي توانيد تقريباً هر شكل يا عبارتي را از وينيل استاندارد برش دهيد و آن را به ليوان بچسبانيد.
تنها با پوشش سريع درزگير اكريليك، طرح شما ماندگار و ايمن خواهد بود.

چرا طراحي ليوان قهوه خود را بسازيد؟
طرح‌هاي ليوان قهوه زيادي وجود دارد كه يك كليك سريع در اينترنت يا جستجو در فروشگاه بزرگ محلي شما تأييد مي‌كند. بنابراين، چرا بايد خودتان آن را طراحي كنيد؟
يك ليوان سفارشي طراحي شده، حسي از كلاس، شخصيت و جذابيت مي‌افزايد كه ليوان‌هاي ساده و فروشگاهي نمي‌توانند با آن‌ها مطابقت داشته باشند. وقتي طرح ليوان قهوه خود را مي سازيد، محصول نهايي را ايجاد مي كنيد كه منحصراً مال شماست.
يكي از بهترين راه‌ها براي طراحي ليوان قهوه، چاپ حرفه‌اي يك (يا بيشتر) در يك چاپخانه سفارشي مانند چاپ حامد است. براي كسب اطلاعات بيشتر امروز با ما تماس بگيريد!

چاپ حامد  ارائه دهنده خدمات آنلاين:

چاپ ليوان . چاپ تي شرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتيني، چندرنگ، برنجي، دسته اتومات؛ طراحي و چاپ انواع بنر، كارت ويزيت، تراكت، كاتالوگ، بروشور و… و تايپ و ترجمه تخصصي متون 
و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحويل بگيريد


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/2/7 ساعت: ۱۹ توسط:elhammadadi :

نحوه انتقال تصوير به شيشه

نحوه انتقال تصوير به شيشه
قرار دادن تصوير روي يك شيء شيشه اي – مانند شيشه ، قاب عكس شيشه اي ، آينه ، ليوان يا پنجره – راهي براي شخصي سازي و تزئين فضاي زندگي شما است. مي توانيد هر نوع تصويري را كه از چاپگر ليزري چاپ شده يا در كتاب يا مجله پيدا كرده ايد، منتقل كنيد. براي انتقال تصوير روي شيشه، نوار چسب را به تصويري كه مي خواهيد انتقال دهيد، ثابت كنيد. تصوير و نوار را در آب گرم خيس كنيد، سپس كاغذ را برداريد و تصوير را روي يك شيء شيشه اي بچسبانيد. به طور متناوب، مي توانيد از يك وسيله انتقال ژل براي انتقال مستقيم تصوير روي يك سطح شيشه اي استفاده كنيد.
قسمت 1- استفاده از نوار روي تصوير
تصوير خود را روي چاپگر ليزري چاپ كنيد. اگر تصويري كه مي خواهيد انتقال دهيد در حال حاضر فقط به صورت ديجيتالي وجود دارد ، بايد آن را چاپ كنيد. براي بهترين نتيجه ، فقط از چاپگر ليزري استفاده كنيد. تصويري را كه از چاپگر جوهر افشان چاپ شده است منتقل نكنيد.
• به طور متناوب ، مي توانيد تصويري را از صفحه مجله ، صفحه روزنامه يا عكسي كه از فيلم تهيه شده است منتقل كنيد.

• اگر در حال چاپ تصوير خود در يك فروشگاه محلي يا چاپخانه ديگر هستيد، تأييد كنيد كه چاپگري كه از آن استفاده مي كنند جوهر افشان نيست.


يك تكه نوار بسته بندي را روي تصوير قرار دهيد. يك تكه نوار بسته بندي شفاف را بريده و مستقيماً روي عكس چاپ شده يا عكس مجله بماليد. اطمينان حاصل كنيد كه قطعه نوار به طور كامل تصويري را كه مي خواهيد انتقال دهيد، پوشش دهد.
• اگر تصوير شما از عرض نوار بسته بندي بزرگتر است، نمي توانيد آن را منتقل كنيد. تصوير را دوباره چاپ كنيد تا كمي باريكتر از نوار بسته بندي باشد كه تقريباً 3 اينچ (7.6 سانتي متر) است.
نوار را با لبه كارت اعتباري صاف كنيد. با دقت لبه كارت اعتباري را در امتداد تصوير ضبط شده بكشيد تا از كنار نوار حباب بيرون زده شود. در صورت وجود حباب هوا بين تصوير كاغذ و نوار بسته بندي، پس از انتقال آن به شيشه ، شكاف هايي در تصوير ايجاد مي شود.
• اگر كارت اعتباري در دست نداريد، از يك شيء با اندازه مشابه، مانند گواهينامه رانندگي خود استفاده كنيد.


با يك قيچي تصوير را برش دهيد. با برداشتن كاغذ اضافي از عكس چاپ شده (يا تصوير مجله) شروع كنيد. سپس، خود تصوير را با دقت برش دهيد. اگر تصوير داراي انحناها يا زاويه هاي تيز است، اطراف آنها را با دقت برش دهيد تا فقط تصوير پوشيده از نوار را نگه داريد.
• اگر تصوير مربع يا مستطيل باشد ، برش نسبتاً آسان خواهد بود.
• اگر قيچي در نزديكي خود نداريد ، يك چاقوي كاربردي نيز كار مي كند.


نحوه انتقال تصور يبه شيشه
قسمت 2 – خيساندن و انتقال تصوير
تصوير را در يك ليوان آب گرم فرو كنيد. آب به انتقال تصوير بر روي سطح چسب نوار كمك مي كند. اجازه دهيد تصوير ضبط شده به مدت 5 يا 6 دقيقه در آب گرم خيس بخورد.
• آب بايد در لمس گرم باشد، اما داغ نباشد. آب داغ ممكن است نوار و تصوير را ذوب كرده يا تغيير شكل دهد.
كاغذ را از پشت نوار بكشيد. تصوير ضبط شده را از آب بيرون بكشيد و آن را به صورت صاف روي سطح كار خود قرار دهيد. با استفاده از انگشتان اشاره و وسط ، كاغذ را به جلو و عقب بماليد تا كاغذ رول شود و از نوار جدا شود.


• اگر كاغذ به طور كامل از بين نمي رود، دوباره آن را در آب گرم قرار دهيد و بگذاريد 2 يا 3 دقيقه ديگر خيس بخورد.
• سپس ، تصوير را بيرون بكشيد و به ماليدن كاغذ ادامه دهيد.
تصوير خود را با سشوار خشك كنيد هنگامي كه تمام كاغذ را برداشته ايد ، نوا بسته بندي با تصوير منتقل شده روي آن باقي مي ماند. سشوار را بيرون بياوريد و از آن براي خشك كردن كامل نوار استفاده كنيد. هنگامي كه نوار خشك شد، متوجه خواهيد شد كه يك طرف دوباره چسبيده است.
• اگر سشوار نداريد، تكه نوار را روي سطح كار خود قرار دهيد. بگذاريد با هوا خشك شود، كه حدود 30 دقيقه طول مي كشد.
سمت چسبنده تصوير را محكم روي شيشه خود فشار دهيد. اكنون آماده ايد كه تصوير را روي شيشه بماليد. نوار را بالاي شيشه قرار دهيد و تصوير چسب را پايين بياوريد تا روي سطح شيشه قرار گيرد. سپس با استفاده از انگشتان خود، نوار را محكم روي شيشه فشار دهيد.
• از بالا يا پايين نوار شروع كنيد و به طرف ديگر برويد، تا از حباب هوا در زير نوار جلوگيري كنيد.
• اگر بعد از چسباندن نوار حباب هوا پيدا كرديد، آنها را از زير نوار با استفاده از لبه كارت اعتباري صاف كنيد.


قسمت 3- استفاده از Mod Podge به جاي نوار
يك لايه از ماده انتقال ژل را روي شيشه بماليد. از يك برس دستي براي پخش محيط انتقال استفاده كنيد تا انگشتان شما تميز بمانند. يك لايه سخاوتمندانه از وسايل انتقال را به قسمتي از شيشه كه تصوير را روي آن اعمال مي كنيد ، بكشيد.
• مي توانيد وسيله انتقال ژل را در هر فروشگاه صنايع دستي يا سرگرمي خريداري كنيد. ظروف محيط انتقال معمولاً “ژل مات” يا “Mod Podge” هستند.
تصوير را محكم روي سطح شيشه فشار دهيد. تصوير را با دقت روي ناحيه شيشه اي كه مي خواهيد روي آن اعمال شود قرار دهيد. آن را روي شيشه قرار دهيد و از انگشتان خود براي فشار دادن و صاف كردن تصوير پوشيده از ژل در محل خود استفاده كنيد.
• هنگامي كه تصوير را در جاي خود فشار داديد ، از كشيدن آن بر روي شيشه اجتناب كنيد
هرگونه حباب هوا را از زير تصوير خارج كنيد. اگر بين كاغذ و شيشه حباب هوا وجود داشته باشد، تصوير به طور كامل منتقل نمي شود. يك دستگاه اسلايم را به آرامي روي سطح تصوير بكشيد تا هرگونه حباب هوا خارج شود.
بگذاريد ژل انتقال دهنده تا زماني كه دستورالعمل محصول نشان مي دهد خشك شود. اگر بخواهيد قبل از خشك شدن كامل ژل كاغذ را برداريد، انتقال تصوير خراب مي شود. اگر در آب و هواي مرطوب زندگي مي كنيد، خشك شدن ژل ممكن است بيش از 24 ساعت طول بكشد.



• نوع خاصي از ژل انتقال دهنده كه استفاده مي كنيد ممكن است جهت خشك شدن كمي متفاوت باشد. براي اطمينان از انتقال صحيح تصوير، اين دستورالعمل ها را دنبال كنيد.
پشت كاغذ را با اسفنج مرطوب كنيد. يك اسفنج مرطوب را روي پشت كاغذ بكشيد. آب به كاغذ خيس مي شود و به شما اجازه مي دهد آن را از روي شيشه بكشيد.
• قبل از استفاده از اسفنج مرطوب، آن را روي كاغذ عكس بكشيد. از اسفنج خيس خيس استفاده نكنيد.
انگشت شست خود را به صورت حلقه اي روي كاغذ بماليد تا برداشته شود. حالا كه كاغذ را مرطوب كرده ايد ، مي توانيد آن را از شيشه برداريد. روي سطح كاغذ كار كنيد و با انگشت شست حلقه هاي كوچكي ايجاد كنيد تا كاغذ شكسته و شل شود.
• با جدا شدن كاغذ، مي توانيد تصوير چسبيده به شيشه را مشاهده كنيد. تصوير بايد روي شيشه باقي بماند تا پايان تكه تكه شدن كاغذ را از بين ببريد.
با استفاده از اين روش مي توانيد به راحتي براي چاپ روي ليوان شيشه اي ، آيينه يا قاب كريستال استفاده كنيد و نهايت لذت را از تصاوير خود ببريد.


چاپ حامد ارائه دهنده بهترين و ارزان ترين خدمات آنلاين چاپ در مشهد شامل:

چاپ روي ليوان ، چاپ سنگ ،چاپ تيشرت ، تبديل عكس به تابلوفرش ، چاپ كوسن ،  چاپ پازل ، چاپ بشقاب ، چاپ ساعت ، چاپ قاب كريستال
و…  با بالاترين كيفيت و مناسبت ترين قيمت مي باشد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/23 ساعت: ۱۴ توسط:elhammadadi :